Fruity Cherry Heart
topbella

Saturday, January 8, 2011

..::: LAST ENTRY :::.. maybe...??? hope not...

MySpacewaahh..nampak teruk sangat dan terlalu melampau ke kalau fiqah katakan yang fiqah dalam kondisi macam tu sekarang..?? ermm...percaya atau tidak...begitulah kondisi fiqah sekarang...sejak fiqah melangkah kembali ke IPG yang tercinta nie...fiqah dah tak kenal banyak perkara....

...KALAU DULU...

fiqah sinonim sangat dengan REHAT...
MySpace
(yang nie time sem 1-sem 3 foundation)

...TAPI SEKARANG...


fiqah hanya kenal erti STRUGGLE...
MySpace
(makan buku-tido buku-minum buku)

...KALAU DULU...

fiqah sinonim dengan TIDUR yang panjang...
MySpace
(pagi tdo...tengahari tdo...petang pon tdo...)


...TAPI SEKARANG...

fiqah hanya TIDUR 4 JAM je sehari...
MySpace
(jadual tidur dah berubah...2pagi-5pagi sahaja..!! no more tido tghari/ptg..)


...KALAU DULU...

fiqah enjoy MAIN GAME je sepanjang masa...
MySpace
(syok giler main Diner Dash ngan Feeding Frenzy...layanzzz)

...TAPI SEKARANG...

fiqah hanya berdating dengan BUKU & STUDY HARD...
MySpace
(adoyaii...fiqah kena wujudkan balik suasana studi cam fiqah studi time form 6 dulu...berlumba untuk belajar...sape lambat,orang tu akan tertinggal train laaaa)

MySpace
fiqah kena berubah...!!!
semuanya disebabkan oleh

...::: PISMP 2011 cohort 5 :::...

insyaallah...fiqah akan berusaha yang terbaik untuk mendapatkan yang terbaik...seperti yang telah dinyatakan oleh IBNU KHALDUN dalam bukunya 'mukaddimah'...
"gunakan latar belakang sejarah sebagai asas untuk memahami realiti masyarakat....untuk dijadikan PANDUAN dan PENGAJARAN pada masa yang mendatang...."

fiqah taknak sejarah berulang kembali...biarlah semua perkara yang menjadi igauan buruk fiqah tu  dijadikan pengajaran untuk fiqah berubah menjadi yang lebih baik...pengalaman lampau fiqah bergelumang dengan kegagalan mengajar fiqah erti untuk bangkit berusaha demi mencapai kejayaan yang lebih baik...insyaallah...!!
jadi kepada rakan-rakan blogger fiqah yang tersayang...fiqah nak mintak maaf sangat-sangat MySpace sebab dalam tempoh yang terdekat nie memang blog fiqah akan terabai...kunjungan dari kawan-kawan pon rasanya agak susah untuk fiqah balas...bukan fiqah tak sudi...tapi fiqah agak bz MySpace untuk tempoh masa yang mungkin agak lama nie...tapi...walau papepon...fiqah masih mengharapkan sokongan moral dari kawan-kawan sume untuk support fiqah...

juz love all of you my dear beloved friends..!! im gonna miss u guys a lot...bye for now...hope we'll meet sooner...insyaallah...(^.^)v
MySpace

p/s : penyesalan akan mengajar kita erti sebenar arah tuju hidup kita...andai sekali kita JATUH diatas landasan A dalam menuju matlamat B...jangan sesekali terus berharap pada bantuan orang lain memberi pertolongan untuk membangunkan kita...sebaliknya....BANGUNLAH SENDIRI dan cari SEBAB kenapa kita jatuh...seterusnya,teruskan berusaha melalui landasan A tersebut untuk mencapai matlamat B tu dengan daya usaha yang berbeza berbanding sebelum2 nie....

~i'm myself~

18 comments:

Shag said...

Shag pernah rasa jatuhnya 2 kali. 2 kali juga Shag berjaya berdiri balik. hehe. Moga di mudahkan segala kerjanya ye, Fiqah! AMIN AMIN! :D

Rindu Fiqah nanti. Muah kanan kiri. Belajar belaja jugak. Jgn lupa rehat dan makan yg cukup! Okay!

THE LEKAT LEKIT STORY said...

utamakan yg penting.. Blog ni umpama hobi. ada masa buat.. takde masa abaikan

dyg said...

sama la kita fiqah..
bru minggu pertama dah rasa seksa naik sem 1 PI..
ya ampun..masa rehat tpaksa d korbankan...

Atika Natasha said...

fuiy0o..mcm tak pcaya je pikka2!hehe..i akn makesure yg u ade msa utk bl0gging..u jgn risau la..kal0 u xde msa,i bwk lappy tuh pi kat u s0 u leh update..ekekeke..tak pun i update kan ngn syarat assgnment i u bereskan ye!

||aLeaSaRa|| said...

yuhuu rindunya kat adik comel ni.kite br je berjaya ambik sekali lagi award yg cantik tu..he3...sudi sghh ye!

Tinta NurAz said...

selamat menempuh hari2 yang kalut demi menempa kejayaan.

PReDicToR said...

kadang2 mmg perlu struggle...tp jgn terlalu sgt...kdg2 perlu relax n enjoy

Telaga Putih said...

uwaaa!!! tetiba sedih baca entry last fiqah ni..hopefully ia bkn last la yek..

pape pon, gud luck ustazah!! smoga berjaya dlm apa jua y diceburi..pray 4 me gak k.. :)

al_hakim said...

gud luck ustazah..=)

Fiqah Alias said...

@Shag
hehe..tq shag..huhu..br skrg fiqah sempat bls komen shag nie..fiqah bz + b.band yg slow motion sblum2 nie..bikin panasss jer p terjah blog..huhu..

Fiqah Alias said...

@THE LEKAT LEKIT STORY
hik3..btol2..tp fiqah syg nk abaikan blog nie..bkn pe..ble fiqah abaikn blog..bkn sekadar blog jer yg terabai..fiqah rse cm abaikan kwn2 blogger fiqah yg len jugak..=( syg nyer..huhu...

Fiqah Alias said...

@dyg
hehe..nasib kita serupa..mmg culture shock la ble fiqah naik degree nie..bkn sng nk jd ckgu uper2 nye...huuu~

Fiqah Alias said...

@Atika Natasha hek3..i lbh rela cara u yg 1st tuh..hik3..nk bereskan esemen u..i punye esemen nie pon i xtau ble nk settle..huhu...

Fiqah Alias said...

@||aLeaSaRa||
hik3..alamak..comel ker.?? hiii~ teraser nyer..huhu..ok3..tq ehh..stg fiqah singgah..=)

Fiqah Alias said...

@Tinta NurAz
huhu..tq incik NurAz...mmg fiqah tgh kalut nie..huhu...

Fiqah Alias said...

@PReDicToR
huhu..betol3..bkn per..ble first2 fiqah masuk degree nie..fiqah mmg trkejut sakan laaa...tu yg struggle abis tu..tp skrg nie dh kurg ckit trkejut tu..nie yg bleh rilex ckit..huhu..

Fiqah Alias said...

@Telaga Putih
huhu..wahh..trharu fiqah..huhu..alhamdulillah nie bkn n3 terakhir fiqah..tp mybe fiqah dh x update blog sekerap dlu laa..

insyaallah same2 kite brdoa utk kejayaan brsame yer..=)

Fiqah Alias said...

@al_hakim
hik3..yer cikgu..!! tq tau..gudluck utk cikgu jugak..!! nnt portfolio klo dh siap..bleh la share2 yer..=) ngee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
i'm myself...