Fruity Cherry Heart
topbella

Friday, December 24, 2010

fiqah dibuli atau...?? (~.~)''

Assalamu'alaikum semua rakan-rakan...
  MySpace isk3...fiqah sedih hari nie...
fiqah penat sangat hari nie....MySpace isk3...

"adik...p basuh baju tu..."
"adik...tido lagi time2 gni..?? bangkit2...wat keje..."
"adik...anak dara apa nie..?? jom2 tolong mak kt dapor..."
"adik...lipat baju tu...aishh adik intan payung nie..."
"adik....tolong mak wat keje nie..."
MySpace
heee..sume keje adik kena wat...huu~ adik penat laaa...sume orang nak buli adik..mentang-mentanglah adik sorang je perempuan dalam keluarga nie...huhu..isk3...tanak kawan sume..!!! 
~(merajuk setengah jam)~
haaa...MySpace itu adalah dialog fiqah 5 atau 6 tahun lepas...kalau dulu...asal kena wat kerja2 rumah jer...mesti fiqah akan merungut pot pet MySpace punyer...siap ada adegan merajuk2 lagi tu...jenuh jugakla parents fiqah nak pujuk2 fiqah nie...merajuk bukan sekejap...maunyer dekat sehari suntuk takmau makan...dan...ayat yang selalu fiqah cakap setiap kali merajuk tu...
mesti...
MySpace
MAK SUKER BULI ADIK WAT KEJE...!!! isk3...
...TAPI...
MySpace
 sekarang tidak lagi..!!! sebaliknya sekarang fiqah rasa syukur sangat2 MySpace  sebab mak dan abah selalu BULI fiqah wat semua kerja2 rumah dulu...kalau tak...agaknya memang fiqah takkan jadi fiqah yang sekarang nie yang boleh diharap untuk wat sebarang kerja-kerja di rumah...heee~
jadi kawan-kawan...bukan sengaja fiqah sembang2 kosong untuk entry kali nie...sebaliknya...apa yang cuba fiqah kongsikan kat cni adalah...
jangan MySpace sesekali fikir yang diri kita dibuli sekiranya sesiapa sahaja menyuruh kita membuat sebarang pekerjaan...sebaliknya...jadikannya sebagai medium untuk kita belajar dan terus belajar....kita jugak mesti fikir yang positif dengan setiap apa yang kita lakukan....kita mesti berfikir secara rasional & berpandangan jauh...amik yang tersirat...jangan tengok tersurat jer...!! ok kawan-kawan...???
MySpace
ingat....!!! kita tak pernah dibuli...!!!
~i'm myself~



16 comments:

nurulwaeda said...

hehehe..slalu gak merungut gtu..;p

aniji said...

heheh..alala...owng dulu pun kena jugak cmtu..sikit2..angah pi kedai..angah sidai baju...angah angkat baju..angah lipat baju..angah cuci pinggan...huhuhu....

MEOW-MEOW said...

haha!! itu bukn dibuli namenyew.. bile seseorg myuroh itew wat kerja2 mcm tu means ite ni ley dharapkn..and bile ite dh bjaya wat semua tu tnpe ader sesape suroh means ite dh ley bdikari n pikul tanggungjwb tu sendiry..

kongsi pndgn lg ni..

Shag said...

Semua ada hikmah kan? Hehe. Shag salu kena buli kat rumah sebab Shag kakak sulung :P

TheChekJah said...

same la kite...

Fiqah Alias said...

@nurulwaeda
hehe//perkara biase la tu..hik3..maklumla..time tu kecik2 ag...=)

Fiqah Alias said...

@aniji
hik3..heee~ besela tu..ank pompuan kn nmenyer..mmg akan slalu kne gtu laa..(^.~) tmbh2 klo dlm femili tu dy sorg2 jer pompuan...mmg haru laaa~ pergh..

Fiqah Alias said...

@MEOW-MEOW
betol3..fiqah stuju..!! klo dulu mmg merungut sakan..tp bli tengok hasilnya skrg..haaaa...mmg syukur sgt2 la..=)

Fiqah Alias said...

@Shag
betol3..mmg ada hikmah utk sume tu..bukan saje2 je mak abah soh wat keje tu sume...sebenonye depa nk ngajor kite..supaya biasa2 wat keje..org kata..alah bisa..tegal biase..=)

Fiqah Alias said...

@TheChekJah
hik3..slalunyer mmg pompuan akan kne suruh la wat2 keje umah nie..walau ank manja cmne skalipon..huu~ contoh terjauh..fiqah la tu..hehe..=)

hikmah said...

dulu je ke?? skrg?? ngeh3..

ieMa ackLes said...

jgn sedey2 erk....
klau mak xsrh kita, spe lg y die blh hrp kn...
*smile*

Fiqah Alias said...

@hikmah
hek3..dlu je awk sy gtu..skrg tak dh..skrg i rajiin..heee~ =)

Fiqah Alias said...

@ieMa ackLes
betol3...mmg pon..dlu fiqah slalu majuk..tp skrg tak dh...skrg fiqah mmg jd bdk rajin laaa..ngee~ =)

Atika Natasha said...

adikk...0o.adik..

Fiqah Alias said...

@Atika Natasha
ye kaak..!! hik3..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
i'm myself...