Fruity Cherry Heart
topbella

Friday, November 26, 2010

Anda perlu tahu.....

Yaaahhhooo...aku sangat2 teruja.....!!! aku bukannya ada menang apa-apa award lagi malam nie....aku jugak bukannya dapat anugerah apa-apa malam nie...tapi aku happy sangat2....sebab......

Kodet Guides dah jadi follower aku yang ke-100...hehehe....

tQ yer kepada semua follower aku...korang semua lah member2 di alam maya aku nieh...tanpa korang sape la aku nie.....disebabkan blog aku nie baru je setahun sebulan pisang jagung...aku memang tak sangka sangat2 yang member2 blog aku akan mencecah angka 100..aku betol2 tak sangka akan secepat nie....(sebab blog aku nie takda pape yang spesel pun)....aku sebenarnya memang ada niat nak wat award sikit untuk 100th  follower aku tuh...tapi nampak gayenye....lambat sikit la kot....maap yer Kodet Guides...mungkin lambat sikit...(^_^)....sabaq nah...

justeru..kerana ke'excited'an aku yang terlampau akibat 100th follower tuh...aku dah x boleh nak lelap mata...huhu....mata aku dengan tetibe sahaja fresh orange semacam jer...jadi....aku pun apa lagi...nak share la sikit2 info yang aku tau pasai haiwan2 nie....(kawan2 aku tuh..)

1-terdapat spesis burung yang menyalak seperti anjing, burung ini dipanggil Antpitta avis canis Ridgley (patut pun aku macam penah dengar je anjing kat atas pokok....burung rupe2 nyer)


2-harimau mempunyai kulit yang berbelang, dan bukan sahaja bulunye yang berbelang


3-kura-kura boleh bernafas menerusi bontotnya (....??? ait...wahhh...unik..)


4-tidak seperti katak, kodok tidak boleh melompat


5-Badak air mampu berlari lebih pantas daripada manusia (betoi ker nie..?? hah..malam nie jugak aku p zoo taiping n ajak depa racing lari ngan aku...=) hee~)


6-Ngauman singa boleh didengari dari jarak sejauh 5 batu (nie laaa sebab utama nape aku x bela singa...riso kot2 ngacau aku tidor memalam...)


7-gajah menghabiskan masa selama 23jam untuk makan (psstt...kalau ade sorg insan tu bace fakta nieh...adussss...abisla aku....)


p/s : haaa...sume fakta nie aku dapat time aku interview sume haiwan2 tuh time aku p Africa...(^_^)


~i'm myself~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
i'm myself...