Fruity Cherry Heart
topbella

Saturday, November 12, 2011

~Jangan Mengharapkan yang terlalu SEMPURNA~

mencari cinta..?? MySpace ya...setiap manusia yang normal dengan adanya hati dan perasaan kompem akan mencari cinta yang sejati...mencari seseorang yang terbaik untuk diri kita...seseorang yang mampu membahagiakan kita dan for sure memang boleh dipendekkan kata...

Kita akan sering mencari yang SEMPURNA...!!!

Bukan mudah untuk jatuh cintaMySpace...bukan mudah jugak untuk menjaga perasaan cinta yang hadir tu...sebab perasaan cinta tu anugerah daripada Allah...tapi,kadang-kadang kita mungkin jugak akan terfikir...

"adakah dia yang terbaik untuk ku..??"
"adakah dia mampu membahagiakan aku..??"
"adakah dia sudah cukup sempurna buatku...??"


fiqah sendiri akui yang fiqah sendiri ada jugak tertanya-tanya camtu...boleh ke fiqah nie jadi yang terbaik untuk c dia...mampu ke fiqah nie bahagiakn c dia...dan yang paling penting.."sempurna ke fiqah nie untuk c dia tu...??" tp...hari nie...ada satu perkara yang telah mengubah persepsi fiqah terhadap cinta nie...so,fiqah nak berkongsi dengan kawan2..mana nak tau kot2 lepas nie persepsi kawan2 pon turut berubah kan..?? MySpace  (tacing bace kata-kata tu...isk3...)

jom kawan2 mari kita sama2 renungkan kata2 nie....

"...Jika kamu memancing ikan,setelah ikan itu terlekat di mata kail mu...hendaklah kamu mengambil ikan itu...janganlah kamu melepaskannya semula ke dalam air begitu sahaja kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisa ketajaman mata kail mu itu dan mungkin juga ia akan menderita selagi ia masih hidup...begitu juga,setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang,janganlah kamu meninggalkannya dengan mudah kerana dia akan SAKIT kerana dia mungkin sudah mula menyayangimu..."

"...Jika kamu menadah air,biarlah berpada...jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh...kerana sekali ia retak...tentu sukar untuk kamu menambahnya semula...Akhirnya,ia akan kamu buang...sedangkan jika kamu perbaikinya,ia masih boleh digunakan lagi...Begitu juga...jika kamu memiliki seseorang...TERIMALAH SEADANYA...janganlah kamu terlalu mengaguminya dan mengharapkan dia untuk sempurna...Anggaplah dia sebagai MANUSIA BIASA....jika tidak,sekali dia melakukan sebarang kesilapan,bukan mudah untuk kamu terima dan kamu akan KECEWA dan MENINGGALKANNYA....sedangkan....jika kamu MEMAAFKANNYA,hubungan itu pasti akan dapat diselamatkan dan diteruskan...."

lepas je fiqah baca kata-kata tu...fiqah speechless...dan fiqah mula berfikir dan berfikir....MySpace sesungguhnya...kita semua adalah manusia biasa...janganla kita mengharapkan pasangan kita tu sempurna dan tak lakukan apa2 kesilapan...begitu jugak dengan diri kita sendiri...selama-lamanya,kita takkan mampu untuk menjadi yang sempurna untuk sesiapa sahaja...walaupun secara fitrahnya,setiap manusia inginkan sesuatu yang terbaik untuk dirinya...wallahu'alam...

~im myself~

p/s : awk...selamanya sy takkan mampu jadi sempurna seperti yg awk harapkan...tp sy akan cuba sedaya upaya sy untuk menjadi yg terbaik untuk awk...(^.^) bagi sy..awk sentiasa yang terbaik utk sy...

sumber (kata-kata dipetik) dari : my dear friend...

10 comments:

wanie mn said...

ya Allah.. indahnya ayat nii. btul apa yg fiqah kata. kita tak boleh cari yg terlalu sempurna. allah sendiri jadikan setiap pasangan tu supaya mereka saling melengkapi. tak da manusia yg smpurna dlm hidup ni. pasti ada kekurangan. btw, slm blogging + follow dah! :)

aimie amalina said...

^____________^
jadilah yg terbaik
supaya kita memiliki pasangan yg terbaik

Fiqah Alias said...

@wanie mn thanx wanie..fiqah pon terharu sgt ngn ayt tu..btw..thanx sbb sudi follow fiqah..salam kenal!! :)

Fiqah Alias said...

@aimie amalina btol3..insyaallah..lelaki yg baik utk pompuan yg baik..n gtu gk sebaliknya.. :)

L said...

tp sy jaHAt.. boleh dapat yg bek ker..?

yuyu aziz said...

fiqah,

kita terjah awak balik..

terus berdoa...Allah dah janji..lelaki yang baik untuk prmpuan yang baik..

Fiqah Alias said...

@L insyaallah awk..tp pd pendapat awkla kn..c dia awk tu baik ke jht ehh?? (^.^) hehe,baikkk kn..??

Fiqah Alias said...

@yuyu aziz thanx yuyu..insyaallah..kte kne yakin dgn janji Allah.. :)

Saiazuan said...

harap dia memaafkn ku..

Fiqah Alias said...

@Saiazuan insyaallah..pintu kemaafan sentiasa ad.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
i'm myself...