Fruity Cherry Heart
topbella

Sunday, November 7, 2010

Rahsia tidur & kaitannya dengan personaliti diri

Assalamu'alaikum..bertemu kembali..syoknya tidur..itulah yg sering kita dengar dari sesiapa shj..apabila ditanya..seronok ke tidur nie..kompem,semua akan jawab.."sangat seronok..!!" begitu juga dengan sy..huhu..sy suka tidur..sebab boleh mimpi yg best2..boleh mimpi yg kita impikan di siang hari..tp...itulah yg menjadi masalah kpd sy sekarang...sy dh x boleh tidur..!! sy dh x boleh tidur malam..!! kenapa? emm..mungkin Allah dh tarik nikmat tidur mlm 2..sy akn tidur dalam area kul 5 pg..emm..tp...itu x menjadi masalah yg terlalu besar bg sy sbb..sy akan lena di siang hr..agk2 nk cr sy time siang2 nie,mmg payah laaaa...sbb sy tgh lena diulit mimpi2 indah....haaa,tp bkn itu yg ingin kongsikan pd petang nie...sebenarnya...ptg td sy dh boring studi...studi punya studi..tetibe je sy melangkah ke taman bunga yg dihiasi air terjun...eh3...haa..xpelaah..dr kul 2 ptg smpi kul bape ntah sy berjaya berjuang....sedar2 je jam dh kul 4 ptg...sy pn bergegas bangun sbb...ttbe sy terfikir...tidur nie penting sgt2 especially lps kita studi...sbb,otak kita ligat susun balik semua nota2 yg berkecamuk dlm otak kita nie..ala-ala defragment laaaa klo kt komputer or lappy...


nk jd cerita...tidur nie bkn shj mampu membantu kita defragment otak kita,sebaliknya...dgn tidur nie jgk sebenarnya kita boleh kenal personaliti org disekeliling kita...tgk gaya dyorg tidur pun kita serba sedikit mampu kenal dgn karekter mereka...
syoknye kalau boleh tidur cmnie...(^_^)
TIDUR DGN MEMELUK BANTAL
-Mereka yg suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yg tinggi terhadap lukisan,muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.Kadangkala ada antara mereka yg boleh membaca peristiwa yg akan berlaku melalui mimpi. Mereka  juga sgt prihatin terhadap kesusilaan dan kesopanan hidup.

TIDUR DGN BANYAK BANTAL
-Mereka kebiasaannya kurang keyakinan diri .Dalam kehidupan seharian,mereka memerlukan banyak pendamping atau teman-teman yg dapat membantu mereka. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain. Mereka sukar berdikari dan suka bergantung kepada orang lain.

TIDUR DGN SATU BANTAL
-Mereka kebiasaannya bukan jenis yg mengada-ngada (banyak kira) dan boleh menerima semua keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

TIDUR TANPA BANTAL
-Mereka  kebiasaannya memiliki sifat percaya pd diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego. Terlalu over-confidence juga menyebabkan mereka selalu memandang rendah pada orang lain.

TIDUR SAMBIL MELETAKKAN BANTAL DIBWH KAKI
-Mereka mempunyai sifat kurang baik.Mereka jarang bergaul dgn org ramai,malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkkan mereka  cenderung bersifat egois.Mereka  juga gemar menempuh jalan pintas utk mencapai cita2.

Begitulah serba sedikit perkongsian drpd sy..betul atau tidak,wallahu'alam...dan bg sy sendiri..sy suka sgt tidur sambil peluk bantal..kalau xda bantal utk sy peluk,sy xkan tidur..sy mesti nk kena round sekampung dulu utk cr bantal utk wat peluk.........

10 comments:

mumumeow said...

mumu tido ngan satu bntl klu kt asrama..klu kt umah tido ngan byk bntal...
so caner?
klu kt asrama bru x mngada2?..
klu kt umh kurang kyakinan diri...

Fiqah Alias said...

hehe..kt asrama mmg pn kne x mngada-ngada..kn3..?? hehe..sbb kne berdikari time kt asrama..klo kt umah kurg kyakinan diri 2 bese laa..sbb,kt umah kte ad femili yg sntiasa brdmping ngn kte..huhu..agpun,nie sekadar agakan je,btoi ke x 2..wallahu'alam laaa..mybe personaliti seseorg saling brubah ikut tmpt n situasi..mybe laaaa.....i'm not philosopher (btoi ke x ejaan xtau la)..huhu...

L said...

sayer tdo berbantal kan selimut jek... jd selimut tu lah bantal sayer, adakah sy pom dikira tdo berbantal juger wahai c comelkuh....

Fiqah Alias said...

ermm..yg tu dikire x brbantal laa..sbb selimut x sme ngn bantal..bantal adalah bantal,selimut adalah selimut wahai baby facekuh........hehe...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sama mcm LM..dulu peluk garfield..skrg peluk hubby.klu hubby lwt tido atau out station..LM x leh tidomlm

Fiqah Alias said...

LM>>so sweet...hehe...(^_^)agk2 nye,sy pn akn jd cm LM jgk ke?? huhu..wondering...

Atika Natasha said...

aku plak..kdg2 tid0 1 bntal..kdg2 takde bntal p0n buleh jadik,kdg2 bila kaki lenguh aku letak bntal bwah kaki,kdg2 bila sjuk lbih aku prefer peluk je bntal tu,kdg2 smua bntal aku jatuh bawah katil..jadik cik pikka2,mana 1 kah yg mlambangkan identitiku??hihi

mumumeow said...

wifie syg..maybe btul la kot..bila ad kt tmpt org kte dgn sendirinye kne brdikari..klu kt umh sndiri mumu cm trlalu brharap kt umi....

ehem2...mumu jeles ni... =P

Fiqah Alias said...
This comment has been removed by the author.
Fiqah Alias said...

ika>>klo nk bce personaliti org melalui cre tdo nie,kte kne tgk yg kbiasaannya yg org 2 wat..klo nk tgk kdg2 tu,mmg pyh la...dan kte rse..kbiasaannye ko tdo ngn 2 bantal kn? so kre byk bntal la 2..hehe..

mumu>>haa,mmg btol pn..agpn,asrama stndard kn bg stu je bntal..so ,xleh nk demand2 laa..kne redho..hehehe..
ehem3..nk jeles pasaipa nie mumu..?? hik3..(bluishing2 face)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
i'm myself...